تابلوی اعلانات

مطالب درج شده در مورد معجزات علمی قرآن عقاید شخصی نویسنده وبلاگ می باشد و درستی یا غلطی آن بستگی به برداشت خواننده وبلاگ دارد. در بقیه پست ها مطالب بدون در نظر گرفتن دین خاصی به برسی نظریه های علمی آفرینش می پردازد


برای ثبت نظرات خود از این قسمت اقدام کنید.

Thursday, April 5, 2012

انفجار بزرگ داستان خلقت همه چیز از هیچ چیز

مقدمه در این پست سعی شده است به برسی نظریات مخالف و موافق آفریتش و انفجار بزرگ پرداخته شود ویدئو ها و فایلها بصورت کم حجم در سایت یوتوب و پرشین گیگ برای دسترسی آسان بار گذاری شده است.
در زمان های گذشته مخصوصا قرن 19 و بخشهایی از قرن بیستم اعتقاد بر این بود که کائنات از اول وجود داشته است بسیاری از فلاسفه و متریالیست ها از جمله کارل مارکس لئون تولوستوی و ... بر این عقیده بودند که جهان از اول وجود داشته است متاسفانه عده ای نیز امروزه بر این عقیده هستند که انفجار بزرگ هیچ وقت اتفاق نیفتاده است.
در اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا و اینجا می توانید تظریات تعدادی ازدانشمندان متریالیسم زمان حاضر را در باره اینکه انفجار بزرگ هرگز اتفاق نیفتاده است را ببینید.
اما نظریه ای که مورد قبول بیشتر دانشمندان حتی دانشمندان بی خدا از جمله استیون هاوکینگ است نظریه انفجار بزرگ است.ادوین
 هابل ستاره شناس آمریکایی در قرن بیستم میلادی مشاهد کرد که کهکشان ها با سرعت بسیار زیادی از هم در حال فاصله گرفتن است و جهان در حال انبساط است او بخاطر این کشف خود موفق به
دریافت جایزه نوبل شد.
این کشف درست در زمانی بود که تبلیغات متریالیستی در اوج خود بود انبساط عالم ثابت می کرد که کل جهان از یک نقطه آغاز شده است و جهان در حال گسترش است.در سال 1948 جرج گاموف اعلام کرد که که چیزی بنام تابش زمینه کیهانی Cosmic Microwave Background radiation یا به اختصار CMB وجود دارد در سال 1965 آرنو پنزیاس و رابرت ویلسون موفق به کشف این خاصیت شدند در سال 1991 در سال ۱۹۹۱ رصد خانه فضایی COBE موفق شد اثبات کند که CMB آثار باقی مانده از انفجار بزرگ است.

در این فایل می توانید به تاریخچه ی متریالیزم و چگونگی کشف گسترش کائنات و CMB ها گوش دهید.
همچنین فایل تصویری این برنامه برای سرعت پایین را روی آپارات و یوتوب می توانید مشاهده کنید.

در این پست سعی به مطالعه مراحال انفجار بزرگ می کنیم.
در مرحله اول حدود 15 میلیارد سال قول هیچ چیز وجود نداشت  و فقط خلا بود البته گروهی از دانشمندان معتقد هستند که همه عناصر کائنات در یک نقطه یا یک اتم اولیه جمع شده بود و از انفجار آن هسته ماده زمان و انرژی بوجود آمد.


همچنین عده ای ز دانشمندان متریالیست از جمله استیون هاوکینگ معتقد هستند که آن خلا فضایی بود برای ارتباط جهان ما و جهان های گذشته و نظریات دیگری که در این مورط مطرح می شود.از جمله می توانید به سخنان دکتر علی نیری با دکتر فرهنگ هلاکویی در این فایل در مورد خلائی که قبل از انفجار بزرگ وجود داشت.
همچنین عده ای نیز به تازگی نظریاتی مطرح می کنند که جهان قبل از انفجار بزرگ وجود داشت و در انفجار بزرگ تنها از مرحله ای به مرحله دیگر وارد شد که هیچ کدام از این دو بطور کامل اثبات شده نیست.
در این لینک و این لینک و این لینک و این لینک می توانید ویدئوهایی در باره جهان پیش از انفجار بزرگ را مشاهده کنید.
نکته ی دیگری که مطرح می شود این است که وزن آن نقطه اولیه چیزی نزدیک صفر بوده است که نظریه اینکه همه ماده در یک اتم اولیه جمع شده بود را به زیر سوال می برد.
در مرحله اول نخستین رد پا از خدا مشاهده می شود در 10 به توان -43 ثانیه دمای آن تقطه به حد بی نهایت می رسد که با هیچ یک از دستگاه های امروزی قابل اندازه گیری نیست انرژی لازم برای رساندن دمای نقطه به حد بی نهایت از کجا تامین شده است سوالی است که هیج دانشمندی نمی تواند به آن پاسخ بدهد.

در این هنگام قوانین کائنات پی ریزی شد و کاورتز ها شروع به شکل گیری کردند.
در 10 به توان -37 ثانیه دمای اولیه به 10 به توان 29 درجه کلوین می رسد.در این مرحله پروتون و نترون تشکیل شده است.
در یک دهم ثانیه دما به 30 بیلیون درجه می رسد و اتم ها شروع به شکلگیری می کنند و الترون به دور هسته می چرخد.
در یک ثانیه بعد از انفجار وزن حجمی به حدی بالاست که وزن یک توپ از آن ماده می توانست به اندازه یک کهکشان باشد.
در ثانیه چهاردهم دما به 3 بیلیون رسیده است.در سه دقیقه بعد دمای کائنات 60 برابر دمای مرکز خورشید است.
در اینجا دومین رد از خدا مشاهده می شود قوانین فیزیکی به گونه ای است که همراه با هر ماده ا ی ضد ماده تشکیل می شود ولی معجزه ی دیگری رخ می دهد و تعداد ضد ماده ها کمتر از ماده ها در تشکیل می شود زیرا اگر در آن مرحله ضد ماده با ماده به تعداد برابر تشکیل می شد کائناتی دیگر وجود نداشت.

نکته دیگری که دخالت مستقیم خدا را در بیگ بنگ ثابت می کند این است که همه انفجار ها در کل کائنات بسوی بی نظمی پیش می روند و باعث تخیریب می شوند اما انفجار بزرگ تنها انفجاری است که بسوی نظم پیش رفته و بجای تخریب باعث سازندگی شده است.
در دقیقه 30 دما به 300 میلیون درجه رسیده است و در اینجا اولین اتم ها شکل می گیرد.
نکته جالبتر این است که تمام این مراحل با نظم خاصی اندازه گیری شده است و اگر به مقدار یک میلیونیم این محاسبات اشتباه می شد امروز کائناتی وجود نداشت.
سخنان دکتر فریدون صحافی در باره مراحل انفجار بزرگ و نظم بکار رفته در انفجار بزرگ  آپارات یوتوب
بعد از مدتی مواد اولیه شروع به تولید کرد و عناصر تولید شدند و در ابتدا آسمانها بصورت بخار و دود گرمی در آمد

بعد از 350 میلیون سال از آفرینش کائنات نخستین نور از میان تاریکی پدید آمد و آسمانها شروع به باز شدن کردند.
سخنان دکتر فریدون صحافی در باره مراحل میانی تشکیل کائنات  آپارات یوتوب
در مرحله بعدی ابتدای ستاره ها سیاهچاله ها و سپس سیارات بوجود آمدند.
سخنان دکتر فریدون صحافی در باره مراحل انفجار بزرگ و پدید آمدن مواد اولیه سپس ستاره ها و سیارات و در نهایت کره زمین آپارات یوتوب

سخنان عبدالعلی بازرگان در باره بیگ بنگ و آفرینش کائنات 

ویدئوی زیبایی در باره بیگ بنگ و آفرینش کائنات

ویدئویی از هارون یحیی در باره آفرینش کائنات.

این پست به تدریج تکمیل خواهد شد.