تابلوی اعلانات

مطالب درج شده در مورد معجزات علمی قرآن عقاید شخصی نویسنده وبلاگ می باشد و درستی یا غلطی آن بستگی به برداشت خواننده وبلاگ دارد. در بقیه پست ها مطالب بدون در نظر گرفتن دین خاصی به برسی نظریه های علمی آفرینش می پردازد


برای ثبت نظرات خود از این قسمت اقدام کنید.

Sunday, May 29, 2011

برسی مراحل تولید جنین انسان

برسی مراحل تولید جنین انسان



در این قسمت به برسی مراحل تولید جنین انسان می پردازیم تا ببینیم آیا می شود دستگاهی با این عظمت بطور تصادفی پدید آمده باشد؟



همه ی مردم در آغاز یک سلول کوچک بوده اند این سلول تقسیم به دو سلول شد







سپس چهار سلول و هشت سلول و شانزده سلول سپس ک تکه گوشت پدید آمد و این شکل را به خود گرفت و دارای دودست و دوپا و دو چشم شد و سلول اولیه 100 میلیارد برابر بزرگتر شده است و وزن آن شش میلیارد برابر شد.











تخمک بالغ سفری طولانی دارد ابتدا وارد کانال فالوپ می شود.





و مسافت طولانی می پیماید تا به رحم برسد کانال فالوپ سروع به جست و جوی تخمک می کند و سعی می کند از طریق پرزهای لامسه کوچکی سلول تخمک را بیابد.در پایان آن را می یابد و به سمت خود می کشد و سفر تخمک آغاز می شود



تخمک مسافتی طولانی باید از طریق کانال فالوپ طی کند و هیچ دستگاه حرکتی ندارد و به همی دلیل نظامی خاص برای سفرش برنامه ریزی شده است.





میلیارد ها سلول سطوح داخلی فالوپ برای رساندن تخمک بسیج شده اند





سلول ها این مژک ها و پرس ها را که سلیا نام دارد پیوسته به سوی رحم به حرکت در می آورند







و این چنین سلول تخم دست به دست به آنجایی که باید رسانده شود .این پرزها در مکان دقیق و طبق برنامه ی هوشمندی قرار دارند و در حرکاتی هماهنگ کار انتقال تخمک را انجام می دهند اگر هریک از این سلول ها کار خود را به درستی انجام نمی دادند یا در جهاتی مختلف انجام می دادند تخمک به هدف خود نمی رسید.و نوزادی در کار نبود.اما خلقت خداوند کامل است و هر سلول خدمت خود را به خوبی انجام می دهد عمر تخمک 24 ساعت است و اگر در این مدت کار لقاح انجام نشود امکان بارداری وجود ندارد.





اسپرم سلولی است که کار آن رساندن اطلاعات وراثتی به تخمک سلول زن است اگر با دقت به اسپرم بنگیریم متوجه می شویم که برای انتقال اطلاعات به سلول طراحی شده است



بخش جدای اسپرم پوشیده از سپری است که در زیر آن سپر دیگری وجود دارد و زیر سپر دوم محلی شبیه وسیله ی باربری است که وظیفه ی انتقال اسپرم را دارد.







و داخل این محل 23 کروموزون مردانه وجود دارد و تمام اطلاعات در آن وجود دارد و باید 23 کروموزوم مرد با 23 کروموزوم تخمک زن ترکیب شوند و اینگونه اولین سلول 46 کروموزمی بوجود بیایید برنامه ریزی و طراحی دقیق اسپر باعث حفظ شدن آن از خطرات می شود و فقط منحصر به این موارد نمی شود در بخش میانی اسپرم موتوری وجود دارد که با دم اسپرم در ارتباط است نیرویی که این موتور تولید می کند باعث چرخش اسپرم و حرکت آن به جلو می شود.





این موتور برای حرکت نیاز به سوخت دارد که بتواند آن را حرکت دهد و بهترین و اقتصادی ترین سوختی که می تواند باشد فولوکتوز است که در مایع اطراف اسپرم تعبیه شده است.



در داخل هر بیضه مرکزی برای تولید اسپرم وجود دارد کانال های میکروسکوبی که طول آنها به 500 متر می رسد!



تولید اسپرم بسیار شبیه به کارخانجات سنعتی است سپر و دم و خود آن در آنجا روی هم مونتاژ می شوند توسط سلول هایی که هیچ آگاهی ندارند اسپرم از کجا می داند که به فولوکتوزنیاز دارد و از کجا آموخته از آن استفاده بکند؟



اسپرم در بدن پدر تولید می شود و تنها در بدن مادر به ماموریت می پردازد و هیچ اسپرمی در طول تاریخ به بدن پدر باز نگشته تا از ماموریت خود به بقیه ی اسپرم ها بگوید.در این حال سلول های اسپرم از کجا می دانند که باید ژن های وراثتی را به بدن مادر ببرد و از کجا می داند باید آن لایه ی نازک را پاره کند غیر ممکن است که اسپرم این اطلاعات را از طریق تجربه و تکرار کسب کرده باشد.



هر بار 250 میلیون اسپرم به داخل رحم ریخته می شود در اجزای تناسلی زن نوعی اسید وجود دارد که برای اسپرم ها و باکتری کشنده است و چند ساعت بعد بخش عظیمی از 250 میلیون نطفه می میرند.





این اسید نقش مهمی در سلامتی مادر دارد و می تواند تمام اسپرم ها را بکشد که ذر این صورت نسل انسان منقرض می شود.



در طی فرآیند تولید اسپرم به اسپرم ها مایه ای با خاصیت قلیایی اضافه می شود این ماده باعث از بین رفت مقدار زیاد از تاثرات ماده اسیدی بدن مادر می شود



حال سوال اینجاست چگونه مسیر درست را اسپرم تشخیص داده و مکان تخمک را که به اندازه ی دانه ای کوچک است می شناسد ؟تخمک یک علامت شیمیایی خاص بسوی اسپرم می فرستد و باعث جلب توجه اسپرم ها می شود این پیام تافاصله 15 سانتی ارسال می شود و تخمک اسپرم هایی را که چیزی از آنها نمی داند بسوی خود می خواند. و دوسلول که همدیگر را نمی شناسند باهم ترکیب می شوند.



در پایان تنها صدها اسپرم می توانند به تخمک برسند و تخمک تنها یک اسپرم را می پذیرد دو مانع جدید وجود دارد



1-غشای محافظ که باعث از بین رفتن باکتری ها می شود.





2-پوسته ی سخت تخمک





که سوراخ کردن آن سخت است در اسپرم دو نظام پیچیده برنامه ریزی شده است.





در اسپرم اسلحه هایی تعبیه شده که تاکنون پنهان بوده اند.اینها کیسه های آنزیم ذوب کننده هستند که مانع اول را که اطراف تخمک است ذوب و سوراخ می کنند







هنگامی که اسپرم از این لایه می گذرد سپر و لایه ی محافظ دچار خودگی می شود.





زیرا با این کار کیسه های آنزیم های دیگر آشکار می شود و این کار گذشتن از دومین مانع را نیز تسحیل می کند.این آنزیم پوسته تخمک را ذوب می کند و اسپرم داخل تخمک می رود معجزه ای که اینجا رخ می دهد جدایی دم اسپرم است زیرا اگر وارد تخمک شود آن را از بین می برد.