تابلوی اعلانات

مطالب درج شده در مورد معجزات علمی قرآن عقاید شخصی نویسنده وبلاگ می باشد و درستی یا غلطی آن بستگی به برداشت خواننده وبلاگ دارد. در بقیه پست ها مطالب بدون در نظر گرفتن دین خاصی به برسی نظریه های علمی آفرینش می پردازد


برای ثبت نظرات خود از این قسمت اقدام کنید.

Wednesday, August 10, 2011

انفجار بزرگ داستان خلقت همه چیز از هیچ چیز

توصیح این وبلاگ به ترکیب مسائل علمی و مذهبی اختصاص دارد ولی در این پست بدون جهتگیری مساله آفرینش تنها از لحاظ علمی برسی شده است.همچنین نظریات مخالف انفجار بزرگ نیز در زیر آن قرار داده شده است

در تمام عصر ها مردم در باره کائنات بالای سرشان شگفت زده بودند اما به متعادل بودن آن اعتقاد داشتند همیشه نظریات مختلفی در باره منشا کائنات مطرح شد در قرن نوزدهم دانشمندان این تئوری را مطرح کردند که کائنات نقطه آغازی نداشته از آغاز بوده و تا ابد هم خواهد بود این گروه از دانشمندان این مساله را مد نظر نداشتند که در کائناتی که ما زندکی می کنیم بعد زمان وجود دارد و اگر در جایی بعد زمان وجود داشته باشد نقطه آغاز نیز در آن وجود دارد.

فیلسوفانی متریالیزمی که از این نظریه همایت می کردند کارل مارکس-فردریش اینگلز-لنین-لئون تولوستوی و ... این افراد معتقد بودند کائنات همیشه بوده و برای همیشه خواهد بود.متریالیزم سیستم است که بر این نظریه اعتقاد دارد که اساس همه چیز ماده است و همه چیز از ماده بوجود آمده است.این سیستم در قرن بیستم بسیار رواج پیدا کرد و به متریالیزم دیالکتیک مارکس معروف شد.

فیلسوف متریالیزستی به نام georges politzer اظهار داشت:کائنات نمی تواند یک موضوع آفریدنی باشد اگر کائنات آفریده شده باشد آن توسط خدا بطور آنی از هیچ چیز آفریده شده است georges politzer هرگز فکر نمی کرد بخش دوم نظریه اش که برای انکار وجود خدا اظهار داشته بود روزی ثابت شود.

در هر حال در قرن بیستم با پیشرفت علم و ابزار های تکنولوژی ثابت شد که بر خلاف این موضوع که توسط متریالیزم همایت می شود جهان ثابت نبوده در حال حرکت بوده و نقطه آغاز داشته است و توسط یک نیروی دیگر در یک انفجار بزرگ آفریده شده است.

امروز این به عنوان یک حقیقت در دنیای علم پذیرفته می شود و بسیاری از دانشمندان آن را قبول دارند.

در سال 1992 در کالیفرنیا یک منجم آمریکایی به نام ادوین هابل یکی از بزرگترین کشفهای در تاریخ نجوم
کرد او ستارگان را با یک تلسکوپ بزگ مشاهده می کرد. او مشاهد کرد که ستارگان با سرعت زیادی از همدیگر دور می شوند.و فاصله آنها از یکدیگر زیاد می شود.همچنین ادوین هابل مشاهده کرد که نور ستارگان به ده طیف تجذیه می شود که نور قرمز به ما می رسد.

مدتها قبل هابل یک کشف بزرگ دیگر را نیز انجام داده بود ستاره ها از یک دیگر و کهکشان ها نیز از یک دیگر دور می شوند و مثل این است که کائنات دائما در حال انفجار بوده و در نتیجه تاثیرات آن انفجار ستارگان از یکدیگر دور می شوند.

البرت انشتین بزرگترین دانشمند فیزیک قرن بیستم نیز این مساله را کشف کرد که کائنات ثابت نبوده و نمی تواند ثابت باشد.

انفجار کائنات و حرکت آن و فاصله گرفتن سیارت از همدیگر فقط می تواند این موضوع را ثابت کند که اگر این فرآیند را برعکس کنیم و زمان را به گذشته بازگردانیم کائنات از یک نقطه بوجود آمده است.

مشاهدات نشان داد که آن نقطه تمامی مواد و تراکم ماده کائنات را در خود داشته است و کائنات از انفجار یک نکته آمده است این انفجار به نام بیگ بنگ(انفجار بزرگ)معروف شد.بعد از مدتی مشخص شد که جرم آن نقطه صفر بوده است و به عبارت دیگر کائنات از هیچ بوجود آمده است.این حقیقت توسط فیزیک مدرن در قرن 21 کشف شد.

کشمکش ها بین دانشمندان و فیلسوف های متریالیزیم ادامه داشت:

a.s Edington فیلسوف متریالیز اظهار داشت : مفهوم شروع ناگهامی شروع تغیر ناگهانی طبیعت برای من متناقض است.

متریالیست دیگر Fred Hoyle :به شدت با نظریات ادوین هابل مخالفت کرد و سعی در اثبات ثابت کردن جهان کرد و اعلام کرد که حرکت ستاره گان مانند حرکت آب در رودخانه است او به یکی از بزرگترین منتقدان بیگ بنگ تبدیل شد.

در 1942 Gerge Gamow :اعلام کرد که اگر انفجار بزرگی وجود داشته باشد باید آثار آن در سراسر کائنات وجود داشته باشد و بصورت امواج مختلف در پوسته کائنات و در آن پراکنده شده باشد.

این حقیقت نیز در سال 1965 توسط دو محقق به نامهای Arnold Pinsiosو Robert Wilsonکشف شد این تابش به عنوان COSMIC BACKGROUND RADIATION نامگذاری شد.تابشی که از یک منبع به تمامی کائنات پخش شده است.این دو به خاطر کشفشان موفق به دریافت جایزه نوبل شدند.

در سال 1989 ناسا کاوشگر COBE را برای کشف و مطالعه COSMIC BACKGROUND RADIATION ها فرستاد یافته های فضا پیما نیز این موضوع را تایید کرد این یافته جزو بزرگترین کشف های فضایی در تمامی عصر ها بود و انفجار بزرگ را تایید می کرد.

تصاویر گرفته شده از کائنات وجود COSMIC BACKGROUND RADIATION ها را در سرار کائنات نشان می دهد

نکته دیگری که این فضا پیما موفق به کشف آن شد ساخته شدن کائنات از هیدروژن و هلیومی بود که از انفجار بزرگ باقی مانده بود. . If the universe had no beginning and if it had existed since eternity, its hydrogen constituent should have been completely consumed and converted to helium. اگر جهان آغازی نداشت و اگر آن را از ابدیت وجود داشته ، هیدروژن تشکیل دهنده آن را باید به طور کامل مصرف و تبدیل به هلیوم است.

برای سالها در کنار Fred Hoyle دانشمند دیگری به نام Dennis Sciama از نظریه حالت پایدار دفاع کرد.بعد از این موضوع اعلام کرد که بازی تمام شده و حالت نظریه پایدار نقض شده است

پروفسور جورج آبل از دانشگاه کالیفرنیا نیز میگوید که شواهد در حال حاضر در دسترس را نشان می دهد که پیدایش کائنات میلیاردها سال پیش با انفجار بزرگ است. He concedes that he has no choice but to accept the Big Bang theory. او تصدیق میکند که او هیچ چاره ای جز قبول نظریه ی بیگ بنگ است.

با پیروزی نظریه بیگ بنگ متریالیزیم به زباله دان تاریخ پرتاب شد

Arthur Eddington :حقیقت فلسفی نامطلوبی که برای متریالیست ها کشف شده وجود یک خداست.

بسیاری از دانشمندان در شرایطی تحت تاثر اتئیسم قرار گرفته بودند اما بعد ها به وجود آفریننده اعتقاد آوردند کپلر کوپرنیک نیوتون انشتین هابل این آفریننده باید ماده و زمان را پدید آورده باشد.اما این خالق باید مستقل از ماده و زمان باشد.

اختر شناس و فیزیکدان معاصر به این موضوع اشاره دارد:

If time's beginning is concurrent with the beginning of the universe, as the space-theorem says, then the cause of the universe must be some entity operating in a time dimension completely independent of and preexistent to the time dimension of the cosmos. This conclusion is powerfully important to our understanding of who God is and who or what God isn't. It tells us that God is not the universe itself, nor is God contained within the universe

اگر زمان همزمان با آغاز کائنات شروع شده باشد آنگاه علت جهان باید در بعد زمان بطور کامل و مستقل باشد و قبل از عالم هستی وجود داشته باشد.این نتیجه گیری از درک ما به خدا بسیار مهم است که خدا چیست و چه کسی است و به ما می گوید که آفریننده ما به خودی خود کائنات نیست و خدا درون کائنات نیست.

این آفریننده خداست و و جهان را در کنترل خود دارد انفجار بزرگ از یک نقطه آغاز شد و ماده و انرژی آن در سراسر کائنات پخش شد بعد ا پخش شدن آن تعادلی در تمام کائنات برقرار شد بین خورشید زمین ماه ستاره گان و حتی اگر یک میلیمتر این تعادل به هم بخورد نتیجه آن را در سراسر کائنات مشاهده خواهیم کرد.بعد از انفجار بزرگ تمام کائنات بسوی نظم پیشرفت نکته جالب این است انفجار بزرگ تنها انفجاری است که در آن نظم ایجاد شد تمامی انفجار ها بسوی آنارشیزم و بی نظمی پیش می روند و خرابی به بار می آورند اما انفجار بزرگ بصورت بسیار کنترل شده باعث ایجاد کائنات شد.

Paul Davis پروفسور فیزیک تابشی:

Careful measurements puts the rate of expansion very close to a critical value at which the universe will just escape its own gravity and expand forever. A little slower and the cosmos would collapse, a little faster and the cosmic material would have long ago completely dispersed. It is interesting to ask precisely how delicately the rate of expansion has been "fine tuned" to fall on this narrow dividing line between two catastrophes. If at time I S (by which the time pattern of expansion was already firmly established) the expansion rate had differed from its actual value by more than 10-18, it would have been sufficient to throw the delicate balance out. The explosive vigour of the universe is thus matched with almost unbelievable accuracy to its gravitating power. The big bang was not evidently, any old bang, but an explosion of exquisitely arranged magnitude.3

اندازه گیری دقیق سرعت گسترش کائنات بسیار نزدیک به یک مقدار بحرانی است که در آن را جهان برای فرار از گرانش شدید خو گسترش برای همیشه قرار می دهد.اگر این رقم کمی کمتر باشد کیهان متلاشی خواهد شد و اگر کمی سریعتر باشد مواد کیهانی از مدت ها پیش پراکنده شده بودند.جالب است اگر بپرسید دقیفا ظرافت سرعت گسترش تنظیم شده است؟بله اگر در زمان سرعت گسترش از مقدار واقعی آن(10-18) متفاوت بود فاجعه ای بوجود می آمد.بنابرین سرعت گسترش جهات با دقت غیر قابل باور با قدرت جاذبه آن همسان شده انفجار بزرگ کاملا پیچیده است!

برای آشنایی بیشتر با انفجار بزرگ مراحل آن را در اینجا قرار داده ایم:

مرحله نخست (صفر تا۱۰ به توان ۴۳- ثانیه) این مساله هنوز برایمان کاملا روشن نیست که در این نخستین اجزای ثانیه*ها چه چیزی تبدیل به گلوله آتشینی شد که کیهان باید بعداً از آن ایجاد گردد. هیچ معادله اندازه گیری برای دمای بسیار بالا و تصورناپذیری که در این زمان حاکم بود در دست نمی*باشد.

مرحله دوم (از۱۰ به توان ۴۳- تا ۱۰ به توان ۳۲- ثانیه (نخستین سنگ بناهای ماده مثلا کوارک*ها و الکترون*ها و پاد ذره*های آنها از برخورد پرتوها با یکدیگر به وجود می*آیند. بخشی از این سنگ بناها دوباره با یکدیگر برخورد می*کنند و به صورت تشعشع فرو می*پاشند. در لحظه*های بسیار بسیار اولیه ذره*های فرا سنگین - x نیز می*توانسته*اند به وجود آمده باشند. این ذره*ها دارای این ویژگی هستند که هنگام فروپاشی ماده بیشتری نسبت به پاد ماده و مثلا کوارک*های بیشتری نسبت به آنتی کوارک*ها ایجاد می*کنند. ذره*های x که تنها در همان نخستین اجزای بسیار کوچک ثانیه*ها وجود داشتند برای ما میراث مهمی به جا گذاردند که عبارت بود از: «افزونی ماده در برابر پاد ماده»

مرحله سوم (از۱۰ به توان ۳۲- ثانیه تا ۱۰ به توان ۶- ثانیه (کیهان از مخلوطی از کوارک*ها - لپتون*ها - فوتون*ها و ذره*های دیگر تشکیل شده که متقابلا به ایجاد و نابودی یکدیگر مشغول بوده و همچنین خیلی سریع در حال از دست دادن دما هستند.

مرحله چهارم (از ۱۰ به توان ۶- ثانیه تا ۱۰ به توان ۳- ثانیه (کمابیش همگی کوارک*ها و پاد کوارک*ها به صورت پرتو ذره*ها به انرژی تبدیل می*شوند. کوارک*های جدید دیگر نمی*توانند در دماهای رو به کاهش به وجود آیند ولی از آن جایی که کوارک*های بیشتری نسبت به پاد کوارک*ها وجود دارند برخی از کوارک*ها برای خود جفتی پیدا نکرده و به صورت اضافه باقی می*مانند. هر ۳ کوارک با یکدیگر یک پروتون با یک نوترون می*سازند. سنگ بناهای هسته اتم*های آینده اکنون ایجاد شده*اند.

مرحله پنجم(از ۱۰ به توان ۳- ثانیه تا ۱۰۰ ثانیه (الکترون*ها و پاد الکترون*ها در برخورد با یکدیگر به اشعه تبدیل می*شوند. شماری از الکترون*ها باقی می*ماند زیرا که ماده بیشتری نسبت به پاد ماده وجود دارد. این الکترون*ها بعداً مدارهای اتمی را می*سازند.

مرحله ششم (از ۱۰۰ ثانیه تا ۳۰ دقیقه (در دماهایی که امروزه می*توان در مرکز ستارگان یافت نخستین هسته*های اتم*های سبک و به ویژه هسته*های بسیار پایدار هلیم در اثر همجوشی هسته*ای ساخته می*شوند. هسته اتم*های سنگین از قبیل اتم آهن یا کربن در این مرحله هنوز ایجاد نمی*شوند. در آغاز آفرینش عملاً تنها دو عنصر بنیادی که از همه سبکتر بودند وجود داشتند: هلیم و هیدروژن

مرحله هفتم (از ۳۰ دقیقه تا ۱ میلیون سال پس از آفرینش) پس از گذشت حدود ۳۰۰۰۰۰ سال گوی آتشین آنقدر دما از دست داده که هسته اتم*ها و الکترون*ها می*توانند در دمایی در حدود ۳۰۰۰ درجه سانتی گراد به یکدیگر بپیوندند و بدون اینکه دوباره بی درنگ از هم بپاشند اتم*ها را تشکیل دهند. در نتیجه آن مخلوط ذره*ای که قبلا نا مرئی بود اکنون قابل دیدن می*شود.

مرحله هشتم (از یک میلیون سال پس از آفرینش تا امروز (از ابرهای هیدروژنی کهکشانها، ستارگان و سیاره*ها به وجود می*آیند در درون ستارگان هسته اتم*های سنگین از قبیل اکسیژن و آهن تولید می*شوند که بعدها در انفجارهای ستاره*ای آزاد می*گردند و برای ساخت ستارگان و سیاره*ها و زندگی جدید به کار می*آیند


ویدئویی در این مورد
-----------
تعدادی از نظریات مخالف بیگ بنگ
The Big Bang Never Happened Part 1
http://www.youtube.com/watch?v=1yTfRy0LTD0
The Big Bang Never Happened Part 2
http://www.youtube.com/watch?v=deMPlC1rc7U&feature=related
The Big Bang Never Happened Part 3
http://www.youtube.com/watch?v=4kePDAAEZ_s&feature=related
The Big Bang Never Happened Part 4
http://www.youtube.com/watch?v=Yf49V9QYU-k&feature=related
The Big Bang Never Happened Part 5
http://www.youtube.com/watch?v=ILIRSsGyXKM&feature=related
The Big Bang Never Happened Part 6
http://www.youtube.com/watch?v=zy0KBzipGK4&feature=related
The Big Bang Never Happened Part 7
http://www.youtube.com/watch?v=L01PU3r6fmA&feature=related